1. آتشبار، توحید (1394). «ضرورت تعیین قواعد مالی برای منابع و مصارف دولت»، شماره مسلسل 16663، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
2. ارشدی، علی و حبیب موسوی (1393). «بررسی تأثیر شوکهای نفتی با تأکید بر اثرات نامتقارن آن بر رشد اقتصادی ایران طی سالهای 1387-1350»، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، دوره 14، ش 3.
3. اطلاعات و دادههای آماری وزارت امور اقتصادی و دارایی.
4. اوزاسکی، رولاند و دیگران (1389). تدوین و اجرای سیاست مالی در کشورهای تولیدکننده نفت، ترجمه گروه مترجمان، به کوشش شاهین جوادی، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی.
5. صمدی، سعید، ابوالفضل یحییآبادی و نوشین معلمی (1388). «تحلیل تأثیر شوکهای قیمتی نفت بر متغیرهای اقتصاد کلان در ایران»، فصلنامه پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، دوره ۱۷، ش ۵۲.
6. قاسمی، محمد و پریسا مهاجری (1394). «بررسی رفتار چرخهای سیاست مالی در ایران»، پژوهشنامه اقتصادی، سال 15، ش 56.
7. قانون برنامه ششم توسعه.
8. کمیجانی، اکبر، سیدمحمدهادی سبحانیان و سعید بیات (1391). «اثرات نامتقارن رشد درآمدهای نفتی بر تورم در ایران با استفاده از روشVECM»، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی، ش 45.
9. مهرآرا محسن و کامران نیکی اسکویی (1385). «تکانههای نفتی و اثرات پویای آن بر متغیرهای کلان اقتصادی»، پژوهشنامه بازرگانی، ش 40.
10. هادی زنوز، بهروز و میثم پیلهفروش (1393). «حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی در ایران: تفاوتها، عملکرد و مبانی قانونی»، نشریه راهبرد توسعه، ش 40.
11. Alesina, A., F. Campante and G. Tabellini (2008) ."Why is Fiscal Policy Often Procyclical?" Journal of European Economic Association, 6(5).
12. Bjerkholt O. and I. Niculescu (2002). "Fiscal Rules for Economies with Non-Renewable Resources: Norway and Venezuela", Economies with Nonrenewable Resources, IMF.
13. Cicek, Deniz and Ceyhun Elgin (2011). "Cyclicality of Fiscal Policy and Shadow Economy", Empirical Economics, Vol. 41, No. 3.
14. Cordes, T., T. Kinda, P. Muthoora and A. Weber (2015). "Expenditure Rules: Effective Tools for Sound Fiscal Policy", IMF Working Paper, 15(29).
15. Davis G .A. (1995). "Learning to Love the Dutch Disease: Evidence from the mieconomies", World Development, 23.
16. Debrun X. and M Kumar (2007). Fiscal Rules, Fiscal Councils and all That: Commitment Devices, Signaling Tools or Smokescreens?, IMF.
17. Federer, J. Peter (1996). "Oil Price Volatility and the Macroeconomy". Journal of Macroeconomics, 18(1).
18. Gavin, M. and R. Perotti (1997). Fiscal Policy in Latin America, in B. Bernanke and J. Rotemberg (eds.), NBER Macroeconomics Annual.
19. Hant, B (2006). Oil Price Shocks: Can They Account for the Stagflation in the 1970? IMF Working Paper.
20. Lane, P. (1998). "On the Cyclicality of Irish Fiscal Policy", The Economic and Social Review, Vol. 29, No. 1.
21. --- (2003). "The Cyclical Behavior of Fiscal Policy: Evidence from the OECD", Journal of Public Economics, Vol. 87.
22. Ossowski Rolando and Håvard Halland (2016). Fiscal Management in Resource-Rich Countries, Wolrd Bank Group.
23. Pascal Jacquinot, Mika Kuismanen, Ricardo Mestre and Martin Spitzer (2009). "Assessment of the Inflationary Impact of Oil Shocks in the Euro Area", The Energy Journal, No. 1.
24. Rene, T. (2012). "Do National Numerical Fiscal Rules Really Shape Fiscal Behaviors in Developing Countries? A Treatment Effect Evaluation", Economic Modelling, Vol. 29, Issue 4.
25. Rogoff. K. (1990). "Equilibrium Political Budget Cycles", American Economic Review, 88.
26. Schaechter, A., T. Kinda, N. Budina and A. Weber (2012). "Fiscal Rules in Response to the Crisis-Toward the Next-Generation Rules, A New Dataset", IMF Working Paper.
27. Tornell A. and PR Lane (1999). "The Voracity Effect", American Economic Review, Vol. 89.
28. Sovereign Wealth Fund Institute report ( 2017).
29. Victor Lledo, Sungwook Yoon, Xiangming Fang, Samba Mbaye and Young Kim (2017). Fiscal Rule at Glance, IMF.